Az Oktatás- és Képzésmenedzsment szoftver rendkívül hasznos eszköz a képzési és oktatási programok adminisztrációjának megkönnyítésére. Az Excel alapú alkalmazás és a VBA által biztosított automatizálás lehetővé teszi a gyors adatbevitel, módosítás és kimutatás generálást.
Múlt havi blogomban a "Csináld magad" termékcsoporton belül egy eredménykimutatás tervadatainak táblázatos formában történő elkészítését mutattam be a Microsoft Power Platform termékei, a Power Query, a Power Pivot segítségével. Most folytatjuk az elkészítést a tényadatokkal, melyből további funkciókat, megoldásokat ismerhet meg.
Múlt havi blogomban arról írtam, hogy a "nyári szabadságom" alatt találtam ki a "Csináld magad" termékkörömet, amelybe el is helyeztem egy készletgazdálkodási modult. Azonban nem csak az új termékkörrel foglalkoztam a szabadság alatt, hanem elmélyedtem a Microsoft Power Platform termékeiben, a Power Query, a Power Pivot alkalmazásában és ezeket használva tanulás céljából egy eredménykimutatás elkészítését ajánlom, hogy Csináld magad!
Egy ügyfél azzal a kéréssel keresett meg, hogy segítsem az óriási raktárkészletét csökkenteni, mert úgy gondolja, hogy túl sok pénze fekszik a készletekben. Azt szerette volna, ha ezt ő saját maga valósítsa meg Excelben az én segítségemmel. Innen jött az ötlet a "Csináld magad" termékkörre.
Márciusi és áprilisi blogomban az Excel alapú üzleti beszámolókkal foglalkoztam, amelyekben a Pivot táblák használatáról is írtam. A felhasználók általában nem ismerik a Pivot táblákban rejlő lehetőségeket, ezért most áttekintést adok ezekről és segítségükkel összeállítok egy riport műszerfalat, Dushboard-ot.
A folyamatmenedzsment és ezen belül a KPI-k (Key Performance Indicator) mindig a kedvenc menedzsment témáim közé tartoztak. Ma bemutatom, hogy lehet a Power Pivot kimutatásokba KPI-ket felvenni.
Előző blogomban az Excel műveletifolyamatok automatizálásával foglalkoztam a Visual Basic programokra fókuszálva. Mai blogom az üzleti riportok automatikus elkészítésének módjaival foglalkozik a Power Query és Pivot Tábla használatára fókuszálva.
Széleskörű képességei miatt az Excel az egyik leggyakrabban használt programcsomag, amelynek programozási lehetőségével valóban kiaknázhatja a benne rejlő lehetőségeket és automatizálhatja az unalmas, ismétlődő feladatokat. Ennek eszköze a Visual Basic (VBA), amely automatizálás teljesen új világát nyitja meg. A blogban bemutatom a VBA-t, és azt, hogyan érdemes-e használni az Excel automatizálására.
Az utóbbi hónapokban egyre többen keresnek meg, hogy a jelenleg Excel táblázatban létező nyilvántartásukat alakítsam át, fejlesszem tovább, hogy hatékonyabban tudjanak dolgozni.
2021 áprilisában írtam egy bejegyzést Projekt tervzés 5 lépéésben címmel, amely egy projekt idő-, költség- és likviditás tervező sablonról szólt. Ezt a sablont most továbbfejlesztettem úgy, hogy 15 projekt menedzselésére és a cég likviditás tervezésére alkalmas lett.