MENEDZSERWEBSHOP
KKV-k fejlődését segítem!
Tartalomhoz ugrás
Múlt havi blogomban a "Csináld magad" termékcsoporton belül egy eredménykimutatás tervadatainak táblázatos formában történő elkészítését mutattam be a Microsoft Power Platform termékei, a Power Query, a Power Pivot segítségével. Most folytatjuk az elkészítést a tényadatokkal, melyből további funkciókat, megoldásokat ismerhet meg.
Múlt havi blogomban arról írtam, hogy a "nyári szabadságom" alatt találtam ki a "Csináld magad" termékkörömet, amelybe el is helyeztem egy készletgazdálkodási modult. Azonban nem csak az új termékkörrel foglalkoztam a szabadság alatt, hanem elmélyedtem a Microsoft Power Platform termékeiben, a Power Query, a Power Pivot alkalmazásában és ezeket használva tanulás céljából egy eredménykimutatás elkészítését ajánlom, hogy Csináld magad!
Egy ügyfél azzal a kéréssel keresett meg, hogy segítsem az óriási raktárkészletét csökkenteni, mert úgy gondolja, hogy túl sok pénze fekszik a készletekben. Azt szerette volna, ha ezt ő saját maga valósítsa meg Excelben az én segítségemmel. Innen jött az ötlet a "Csináld magad" termékkörre.
Márciusi és áprilisi blogomban az Excel alapú üzleti beszámolókkal foglalkoztam, amelyekben a Pivot táblák használatáról is írtam. A felhasználók általában nem ismerik a Pivot táblákban rejlő lehetőségeket, ezért most áttekintést adok ezekről és segítségükkel összeállítok egy riport műszerfalat, Dushboard-ot.
A folyamatmenedzsment és ezen belül a KPI-k (Key Performance Indicator) mindig a kedvenc menedzsment témáim közé tartoztak. Ma bemutatom, hogy lehet a Power Pivot kimutatásokba KPI-ket felvenni.
Előző blogomban az Excel műveletifolyamatok automatizálásával foglalkoztam a Visual Basic programokra fókuszálva. Mai blogom az üzleti riportok automatikus elkészítésének módjaival foglalkozik a Power Query és Pivot Tábla használatára fókuszálva.
Széleskörű képességei miatt az Excel az egyik leggyakrabban használt programcsomag, amelynek programozási lehetőségével valóban kiaknázhatja a benne rejlő lehetőségeket és automatizálhatja az unalmas, ismétlődő feladatokat. Ennek eszköze a Visual Basic (VBA), amely automatizálás teljesen új világát nyitja meg. A blogban bemutatom a VBA-t, és azt, hogyan érdemes-e használni az Excel automatizálására.
Sablonjaim egy része ezenetúl Google Sheet formátumban is megtalálhatók a webshopomban. Fedezd fel az Excel és a Google Sheet közötti különbséget. Ismerd meg az előnyöket és hátrányokat. Ez segíteni fog a számodra legmegfelelőbb sablon kiválasztásában!
Korábban már írtam egy blogbejegytést az Excel sablonok használatának előnyeiről. Most találtam egy írást, amely szintén ezzel a témával foglalkozik. Most a saját gondolataimat hozzátéve, közzéteszem.
Az elmúlt napokban egy érdekes cikket olvastam a táblázatkezelők használatáról szóló kutatás eredményéről.
A 2018-ban alapított GRID cég csapata több tízezer táblázatot elemzett a táblázatkezelők használatáról. Arra a következtetésre jutottak, hogy a világ szinte minden táblázatát három dolog valamelyikére használják.
Vissza a tartalomhoz